תגיות: pCon, מיקרוסופט, עסקים, Tech ED, Windows
בשקט בשקט ותוך שורה של "תמרוני הטעיה" חכמים, הצליחה מיקרוסופט לבצע את אחד המהלכים העסקיים המבריקים של המאה. למה אני חושב כך? הפרטים בהמשך...
כנס Tech ED 2008 שנערך ב-6-8.4.08 באילת היה כנס מרשים לפי כל קנה מידה. במספר המשתתפים, במספר ההרצאות ובמספר השותפים העסקיים שלקחו בו חלק. אולם מעבר לכל אלה, היה עבורי הכנס לנקודת מפנה. בפעם הראשונה הבנתי בצורה בהירה את הסיפור הענק של מיקרוסופט.
בעוד שרבים וטובים התחילו להספיד את החברה, הן בענף והן במדיה, נראה לי כמשקיף מהצד, שהיינו עדים כולנו לאחד המהלכים האסטרטגיים החכמים ביותר שנהגו ובוצעו מאז ומעולם. תשומת הלב של רובנו הופנתה על ידי התקשורת לקרב שבין מיקרוסופט בגוגל (גם ב-pCon עשינו תחקיר ייעודי שהתמקד בקרב זה: http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=839), ל"מלחמה" של מיקרוסופט בקוד הפתוח וכן ביקורות או שבחים להצלחותיה של ויסטה. XBOX ו-MSN, המלחמה על סטנדרטים או הקנסות שהוטלו על החברה היו עוד "הפרעות" שהסיחו את הדעת של רבים מאיתנו מהדבר האמיתי שאליו כיוונה החברה, ובכך יצרו רושם מטעה של ענק מדמם.
המהלך ה"סמוי"
שכן, באותו זמן ממש, בשורה של מהלכים עקביים ושיטתיים שנמשכים כבר מספר שנים, התמקדה החברה בקרב האמיתי והחשוב מכל... הקרב על כיבוש ליבת המחשוב הארגונית.
כל מי שיסתכל מספר שנים לאחור וזוכר את תמונת ההגמוניה של נובל בשוק הרשתות או מעמדה הדומיננטי של בורלנד בשוק כלי הפיתוח, גילה בכנס האחרון מציאות חדשה - Windows Server 2008, SQL 2008 ו-Visual Studio 2008 שמציידים את החברה "בכלי נשק" אסטרטגיים, שיהפכו בסבירות רבה, את כיבוש ליבת המחשוב הארגוני, לשאלה של זמן (כנראה שמדובר בזמן לא ארוך, שייקח שנים ספורות בלבד). שלושת התוכנות אינן מוצרים חדשים ולכן קל לטעות ולשאול, מה ההתרגשות הגדולה? אולם הבשורה הגדולה שלהן היא בכך שמדובר בגרסאות חדשות לתוכנות שכבר הוכיחו עצמן ועכשיו הן מציעות מערך שלם ואינטגרטיבי ומקשה אחת בשלה, אמינה, עם ביצועים מתקדמים ורמת אבטחה גבוהה, שמכשירות אותן להיות תשתית מבטיחה לליבה של כל מערך מחשוב ארגוני.
הסיפור אינו מסתיים בכך שכן Dynamic CRM 4.0 שהוכרזה גם היא במהלך הכנס, אשר כבשה לפי החברה כ-40% מהשוק הישראלי תוך כשנתיים ותוכנת ה-ERP המגוירת שלה, שעתידה להיות מוכרזת ברבעון הבא של שנה זאת, נותנים לחברה יתרון שאף חברה אחרת אינה מסוגלת להציע - מערך שלם ואינטגרטיבי של פתרונות עם "אבא" וברמה גבוהה, שמשתלבים ביניהם ונותנים מענה מרמת ה-PC, מחשב כף היד או הטלפון הסלולארי ועד הרמה הגבוהה ביותר של ה-Data center ה-ERP CRM ויתר תוכנות התשתית של כל ארגון בינוני וגדול, זאת במקביל לסל רחב של מוצרים שיסופקו כשירות מהאינטרנט וישווקו כ-Utility computing.
הכסף הכבד
מה שעושה את הסיפור לענק הוא סכומי הכסף שבהם מדובר, שכן בעוד שבתחומים אחרים כמו למשל הפרסום באינטרנט (שגם בו יש לחברה מה להגיד), מדובר בהיקפים כספים שנאמדים בעשרות מיליארדי דולרים בשנה. שוק המחשוב הארגוני העולמי הוא שוק שמגלגל מעל טריליון (אלף מיליארד דולרים), דהיינו פי 30 גדול יותר.
מעבר לזה, כאן רק מתחיל הסיפור... שכן מי שמסתכל קדימה על הצפוי בזירות ה-IT המרכזיות של השנים הבאות: שווקי ה-SOA, וירטואליזציה, תוכנה כשירות (Saas או Service + Software כפי שמיקרוסופט הציגה מושג חדש בכנס) וכמובן שוק ה-SMB, רואה כי מדובר על שווקים בהיקף מצטבר של טריליוני דולרים, שבהם עתידה החברה לאור מהלכיה האחרונים, ל"קטוף" חלק מרכזי מה"שלל".
כך, כפי שעשתה החברה ללוטוס 1-2-3 שנכבש על ידי אקסל, וורדפרפקט שהובס על ידי וורד (או תוכנות איינשטיין, קיוטקסט, וורדמיל וא-ב` לותיקי הענף שזוכרים את ההיסטוריה של התמלילנים המקומיים) וכמובן גם נטסקייפ שפינה את מקומו לאקספלורר, השכילה החברה לכבוש את המעוז הגדול ביותר, היכן שנמצא הכסף "הכבד" ביותר. אם נזכור כי שוק ה-IT הוא אחד השווקים הצומחים ביותר, וכזה שמשמש כמנוע לצמיחה ופריחה של מרבית הארגונים בעולם, נקל להבין באיזה סיפור גדול מדובר.
הסתייגות וסמלים
אני רוצה לסייג את דברי ולהזכיר כי עדיין יש לא מעט שחקנים עוצמתיים ואטרקטיביים בזירה, שגם הם קרוב לוודאי לא מתכוונים לוותר. ביחד עם זה, כפי שהדברים נראים לי היום, ידרשו צעדים מבריקים ויוצאי דופן באמת, כדי למנוע ממיקרוסופט להשמיט את היתרון שהיא כבר יצרה לעצמה ולקטוף את הפירות, בעקבות הצעד המבריק שביצעה.
ב-10.3.1949 הניף אברהם אדן (ברן) את דגל הדיו באום רשרש של אותם הימים, אילת של היום, ובכך יצר סמל ליצירת גבול חדש למדינת ישראל. ב- 6-8.4.08 הניפה מיקרוסופט עבורנו, באותו מקום בדיוק, את הדגל של פיתרון בשל, מתקדם ואמין לליבה תקשורתית, בסיס נתונים מתקדם ומערך כלי פיתוח שמהווים חלופה אטרקטיבית רחבה ומקיפה, לליבת המחשוב של כל ארגון בינוני וגדול, חלופה ששווה לדעתי, בחינה על ידי כל מנהל מידע, שפניו לעתיד.
המסר המסכם שלי הוא קצר וברור - מה שראינו בעולם השולחני הולך להתממש בעולם הארגוני. לכן, נכון להיום נראה לי שלא רק שאין מקום להספיד את חברת מיקרוסופט, אלא שימיה הגדולים באמת, נמצאים עדיין לפניה...
גילית מידע חדש? מעניין?... רוצה עוד? ראה 100+ תחקירי מפתח:http://www.pcon.co.il/v5/105Debriefs.asp
קוראים המעוניינים לקבל חינם ומיידית את התחקיר מיקרוסופט מול גוגל מוזמנים למלא פרטיהם בקישור זה: http://www.pcon.co.il/v5/DebriefSignup15.asp
למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
בשקט בשקט ותוך שורה של "תמרוני הטעיה" חכמים, הצליחה מיקרוסופט לבצע את אחד המהלכים העסקיים המבריקים של המאה. למה אני חושב כך? הפרטים בהמשך...
כנס Tech ED 2008 שנערך ב-6-8.4.08 באילת היה כנס מרשים לפי כל קנה מידה. במספר המשתתפים, במספר ההרצאות ובמספר השותפים העסקיים שלקחו בו חלק. אולם מעבר לכל אלה, היה עבורי הכנס לנקודת מפנה. בפעם הראשונה הבנתי בצורה בהירה את הסיפור הענק של מיקרוסופט.
בעוד שרבים וטובים התחילו להספיד את החברה, הן בענף והן במדיה, נראה לי כמשקיף מהצד, שהיינו עדים כולנו לאחד המהלכים האסטרטגיים החכמים ביותר שנהגו ובוצעו מאז ומעולם. תשומת הלב של רובנו הופנתה על ידי התקשורת לקרב שבין מיקרוסופט בגוגל (גם ב-pCon עשינו תחקיר ייעודי שהתמקד בקרב זה: http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=839), ל"מלחמה" של מיקרוסופט בקוד הפתוח וכן ביקורות או שבחים להצלחותיה של ויסטה. XBOX ו-MSN, המלחמה על סטנדרטים או הקנסות שהוטלו על החברה היו עוד "הפרעות" שהסיחו את הדעת של רבים מאיתנו מהדבר האמיתי שאליו כיוונה החברה, ובכך יצרו רושם מטעה של ענק מדמם.
המהלך ה"סמוי"
שכן, באותו זמן ממש, בשורה של מהלכים עקביים ושיטתיים שנמשכים כבר מספר שנים, התמקדה החברה בקרב האמיתי והחשוב מכל... הקרב על כיבוש ליבת המחשוב הארגונית.
כל מי שיסתכל מספר שנים לאחור וזוכר את תמונת ההגמוניה של נובל בשוק הרשתות או מעמדה הדומיננטי של בורלנד בשוק כלי הפיתוח, גילה בכנס האחרון מציאות חדשה - Windows Server 2008, SQL 2008 ו-Visual Studio 2008 שמציידים את החברה "בכלי נשק" אסטרטגיים, שיהפכו בסבירות רבה, את כיבוש ליבת המחשוב הארגוני, לשאלה של זמן (כנראה שמדובר בזמן לא ארוך, שייקח שנים ספורות בלבד). שלושת התוכנות אינן מוצרים חדשים ולכן קל לטעות ולשאול, מה ההתרגשות הגדולה? אולם הבשורה הגדולה שלהן היא בכך שמדובר בגרסאות חדשות לתוכנות שכבר הוכיחו עצמן ועכשיו הן מציעות מערך שלם ואינטגרטיבי ומקשה אחת בשלה, אמינה, עם ביצועים מתקדמים ורמת אבטחה גבוהה, שמכשירות אותן להיות תשתית מבטיחה לליבה של כל מערך מחשוב ארגוני.
הסיפור אינו מסתיים בכך שכן Dynamic CRM 4.0 שהוכרזה גם היא במהלך הכנס, אשר כבשה לפי החברה כ-40% מהשוק הישראלי תוך כשנתיים ותוכנת ה-ERP המגוירת שלה, שעתידה להיות מוכרזת ברבעון הבא של שנה זאת, נותנים לחברה יתרון שאף חברה אחרת אינה מסוגלת להציע - מערך שלם ואינטגרטיבי של פתרונות עם "אבא" וברמה גבוהה, שמשתלבים ביניהם ונותנים מענה מרמת ה-PC, מחשב כף היד או הטלפון הסלולארי ועד הרמה הגבוהה ביותר של ה-Data center ה-ERP CRM ויתר תוכנות התשתית של כל ארגון בינוני וגדול, זאת במקביל לסל רחב של מוצרים שיסופקו כשירות מהאינטרנט וישווקו כ-Utility computing.
הכסף הכבד
מה שעושה את הסיפור לענק הוא סכומי הכסף שבהם מדובר, שכן בעוד שבתחומים אחרים כמו למשל הפרסום באינטרנט (שגם בו יש לחברה מה להגיד), מדובר בהיקפים כספים שנאמדים בעשרות מיליארדי דולרים בשנה. שוק המחשוב הארגוני העולמי הוא שוק שמגלגל מעל טריליון (אלף מיליארד דולרים), דהיינו פי 30 גדול יותר.
מעבר לזה, כאן רק מתחיל הסיפור... שכן מי שמסתכל קדימה על הצפוי בזירות ה-IT המרכזיות של השנים הבאות: שווקי ה-SOA, וירטואליזציה, תוכנה כשירות (Saas או Service + Software כפי שמיקרוסופט הציגה מושג חדש בכנס) וכמובן שוק ה-SMB, רואה כי מדובר על שווקים בהיקף מצטבר של טריליוני דולרים, שבהם עתידה החברה לאור מהלכיה האחרונים, ל"קטוף" חלק מרכזי מה"שלל".
כך, כפי שעשתה החברה ללוטוס 1-2-3 שנכבש על ידי אקסל, וורדפרפקט שהובס על ידי וורד (או תוכנות איינשטיין, קיוטקסט, וורדמיל וא-ב` לותיקי הענף שזוכרים את ההיסטוריה של התמלילנים המקומיים) וכמובן גם נטסקייפ שפינה את מקומו לאקספלורר, השכילה החברה לכבוש את המעוז הגדול ביותר, היכן שנמצא הכסף "הכבד" ביותר. אם נזכור כי שוק ה-IT הוא אחד השווקים הצומחים ביותר, וכזה שמשמש כמנוע לצמיחה ופריחה של מרבית הארגונים בעולם, נקל להבין באיזה סיפור גדול מדובר.
הסתייגות וסמלים
אני רוצה לסייג את דברי ולהזכיר כי עדיין יש לא מעט שחקנים עוצמתיים ואטרקטיביים בזירה, שגם הם קרוב לוודאי לא מתכוונים לוותר. ביחד עם זה, כפי שהדברים נראים לי היום, ידרשו צעדים מבריקים ויוצאי דופן באמת, כדי למנוע ממיקרוסופט להשמיט את היתרון שהיא כבר יצרה לעצמה ולקטוף את הפירות, בעקבות הצעד המבריק שביצעה.
ב-10.3.1949 הניף אברהם אדן (ברן) את דגל הדיו באום רשרש של אותם הימים, אילת של היום, ובכך יצר סמל ליצירת גבול חדש למדינת ישראל. ב- 6-8.4.08 הניפה מיקרוסופט עבורנו, באותו מקום בדיוק, את הדגל של פיתרון בשל, מתקדם ואמין לליבה תקשורתית, בסיס נתונים מתקדם ומערך כלי פיתוח שמהווים חלופה אטרקטיבית רחבה ומקיפה, לליבת המחשוב של כל ארגון בינוני וגדול, חלופה ששווה לדעתי, בחינה על ידי כל מנהל מידע, שפניו לעתיד.
המסר המסכם שלי הוא קצר וברור - מה שראינו בעולם השולחני הולך להתממש בעולם הארגוני. לכן, נכון להיום נראה לי שלא רק שאין מקום להספיד את חברת מיקרוסופט, אלא שימיה הגדולים באמת, נמצאים עדיין לפניה...
גילית מידע חדש? מעניין?... רוצה עוד? ראה 100+ תחקירי מפתח:http://www.pcon.co.il/v5/105Debriefs.asp
קוראים המעוניינים לקבל חינם ומיידית את התחקיר מיקרוסופט מול גוגל מוזמנים למלא פרטיהם בקישור זה: http://www.pcon.co.il/v5/DebriefSignup15.asp
למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.